سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ تخصصی دکتر کبری سبزعلی یمقانی
 
پیوندهای روزانه

کتاب پروتکل پیاده سازی روانشناسی مثبت در محیط کار

عکس

معرفی کتاب

امروزه مهمترین منبع مزیت رقابتی در هر سازمان‌ها، کارکنان متعهد، برانگیخته و وظیفه شناس است. برای رسیدن به این امر مهم مدیران سازمان ها باید تلاش نمایند انرژی ها و هیجان های مثبت را در محیط کار افزایش دهند و لذا برای تحقق این امر باید اقداماتی صورت پذیرید که یکی از این اقدامات پیاده سازی روانشناسی مثبت در محیط کار در قالب پروتکل می باشد. این کتاب با رویکرد مربیگری روانشناسی مثبت در محیط های کاری نگارش یافته و توجه ای ریزبینانه و حرفه ای به مولفه هایی دارد که می توان روانشناسی مثبت را در آن‌ها گنجاند تا بهره وری پرسنل در محیط کار افزایش یابد. هدف این کتاب ارائه یک استدلال مرکزی است که روانشناسی مثبت می تواند ما را به عصر جدیدی از درک و عملکرد سازمانی هدایت کند. با مطالعه کتاب متوجه خواهید شد که روانشناسی مثبت در محیط کار چگونه با سازمان های دولتی و خصوصی، بزرگ و کوچک ارتباط پیدا می کند و باعث رشد آنها می گردد. این کتاب از منظر علم مدیریت با ادغام علم روانشناسی با هدف به دست آوردن بیشترین و بهترین بهره وری از کارکنان سازمان در محیط کاری تحریر یافته است. و در آخر می توان گفت این پروتکل یا مداخله، ماحصل تجمیع کتابها و پایان نامه های مختلف و تجربیات کاری و به عبارتی نتیجه 17 سال تفکر، مطالعه و ارتباط با صنایع مختلف است.

 


[ چهارشنبه 98/10/11 ] [ 4:42 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

کتاب آداب معاشرت برای مدیران

عکس

معرفی کتاب

انسان بر اساس ادراک خود تصمیم می‌گیرد. ادراکات و برداشت‌های ذهنی دنیای اطراف ما را شکل می دهند. ادراکات انسان‌ ریشه در فرهنگ دارد و هر فردی تحت تأثیر محیط‌های فرهنگی مختلف از خانواده، سازمان تا فرهنگ ملی قرار دارد. هر فرهنگی مختصات و ویژگی‌های خاص خود را دارد. تعامل با هر فرهنگ مستلزم شناخت آن فرهنگ، آداب و رسوم و سپس برخورد برنامه‌ریزی شده با آن است. کتاب“آداب معاشرت برای مدیران” راهنمای آداب معاشرت و تعاملات اثربخش با افراد، گروه‌ها و ملیت‌ها است. پیش‌زمینه‌ی برنامه‌ریزی برای تعاملات اثربخش، کسب اطلاعات و آگاهی است. این کتاب، اطلاعات و آگاهی‌های لازم را در خصوص آداب معاشرت موثر ارائه می‌دهد، به نحوی که از طریق آن می‌توانید تعاملات خود را در محیط‌های مختلف برنامه‌ریزی و کاملاً سنجیده عمل نمایید.

در این کتاب با پوشش مناسب جلسات مختلف آشنا می‌شوید که در فرهنگ‌‌های گوناگون معانی مختلف دارند. همچنین، یاد می‌گیرید هر رنگی در هر کشور نماد چه چیزی است و چه رنگ‌هایی را در جلسات نباید پوشید. می‌آموزید کدام اعمال در کشورهای مختلف بی‌احترامی یا حتی توهین تلقی می‌شود. فرا می‌گیرید در عین رسمیت، به عوامل غیررسمی تعاملات خود توجه کنید. با یافته‌های جدید علم روانشناسی صنعتی وسازمانی، زبان بدن، جذابیت‌های ظاهری و کاریزماتیک، با جذبه صحبت کردن و معانی که می‌توان با آن‌ها منتقل کرد؛ آشنا می‌شوید. خواهید آموخت برای متقاعد کردن طرف مقابل چه چیزهایی حائز اهمیت است. یاد می‌گیرید از طریق یافته‌های علمی بازاریابی حسی، فضای فیزیکی جلسات و نشست‌های خود را به تأثیرگذارترین شکل ممکن تغییر دهید و پیروز مذاکرات باشید.

در کتاب“آداب معاشرت برای مدیران”خواهید دید، چطور می‌توانید با تغییر عادات بد، رعایت نکات مثبت و پسندیده، استفاده از تکنیک‌های مختلف در محیط کار، دیدگاه، و ذهن دیگران را در راستای مناسب تغییر دهید و موقعیت شغلی خود را ارتقاء بخشید.

این کتاب دارای نکات ارزشمندی است که می‌تواند برای مدیران و مسئولان در تمامی بخش‌ها، دیپلمات‌ها، سفرا و کاردارهای فرهنگی، استادان دانشگاه، مربیان ورزشی و تمامی کسانی که به نوعی خواستار تعامل سازنده و اثربخش با دیگران هستند، مفید واقع شود. شایان ذکر است که پس از تألیف و چاپ موفقیت آمیز کتاب «همانند یک پرنس و پرنسس باشیم!» و استقبال ارزشمند دوستان، همکاران، مشتریان و افراد مختلف که در راستای برندینگ شخصی و آداب معاشرت بود؛ درصدد آمدیم، در جهت تکمیل مبحث آداب معاشرت در فضای کار و اجتماع، کتابی متفاوت تحت عنوان «آداب معاشرت برای مدیران» ارائه دهیم که خلاء مطالعاتی آن به وضوح در جامعه حس می‌شد. انگیزه‌ی تدوین این کتاب به دلیل حضور گسترده افراد در فضاهای کاری و اجتماعی است که می‌تواند در قالب سمت‌های مدیریتی، سرپرستی یا معاونتی مختلف باشد. در این کتاب تلاش شده از مطالب و منابع به روز و کاربردی بر اساس رفرنس‌های 2015-2017 استفاده شود.

 


[ چهارشنبه 98/10/11 ] [ 4:40 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

کتاب چگونه همانند یک ستاره بدرخشیم!

عکس

معرفی کتاب

در دنیای پرتلاطم امروز قطعاً یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای موفقیت در هر زمینه‌ای در اختیار داشتن شبکه‌ای گسترده و پویا از ارتباطات با افراد جامعه است. مقبولیت و محبوبیت درون چنین شبکه‌ای از روابط می‌تواند نقش موثری در موفقیت و کامیابی ما در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. افراد قبل از هر چیز از طریق رفتارهای اجتماعی ما در مورد منش و دیدگاه‌های‌ ما قضاوت می‌کنند، چرا که این تنها بخش قابل رویت از شخصیت ما است. بنابراین، اصلاح و تقویت رفتارهای مقبول و موردپسند جامعه بخش عمده‌ای از مسیر موفقیت ما را شکل خواهد داد. متخصصان علوم مدیریت، بازاریابی، روانشناسی و جامعه‌شناسی از چنین فرآیندی با عنوان “برندینگ شخصی” یاد می‌کنند، که در آن می‌توانیم با ایجاد تمایز و برتری در رفتارهای اجتماعی خود و تعالی و تکامل بخشیدن به آن‌ها تصویر ذهنی مثبتی را در دیگران و خود ایجاد نماییم. این کتاب می‌کوشد تا با ارائه رهنمودهای رفتاری، الگوهای رفتار اجتماعی ما را اصلاح کرده و ارتقا بخشد. تفاوت قابل توجه این کتاب با دیگر کتب موجود در حوزه موفقیت فردی و برندینگ شخصی، عملی و کاربردی بودن راهکارها و دستورالعمل‌های آن است که به راحتی و با صرف هزینه‌ای ناچیز قابل اجرا بوده و می‌تواند تفاوت عمده‌ای در جایگاه اجتماعی ما در نظر دوستان، شرکای تجاری، خانواده و از همه مهم‌تر خودانگاره شخصی ایجاد کند و این همان معنای اصیل ستاره بودن است که در سراسر این کتاب به آن اشاره شده است. هدف این کتاب آموزش نکاتی است که با رعایت آن‌ها بتوانید در جامعه به مانند یک «ستاره» بدرخشید. از آداب غذا خوردن و سبک لباس پوشیدن گرفته تا طرز دست دادن یا حتی نحوه‌ی صحبت کردن و برخورد با دیگران و غیره. این نکات آموزنده از شما یک «ستاره» تمام عیار خواهد ساخت و شما را در جامعه متمایز می‌نماید. پس اگر دوست دارید همانند یک «ستاره» باشید، مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنم.

 


[ چهارشنبه 98/10/11 ] [ 4:38 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

کتاب 2 جلدی بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (ژئومارکتینگ)

عکس

مولفین کتاب

احمد روستا (عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی)

کبری سبزعلی یمقانی (دانشجوی دکتری بازرگانی-بازاریابی)

علی سبزعلی یمقانی (دانشجوی دکتری سیستم اطلاعات مکانی (GIS))

معرفی کتاب بازاریابی سیستم اطلاعات جغرافیایی (ژئومارکتینگ)

کاربرد فناوری اطلاعات و سیستم های اطلاعات جغرافیایی یا مکانی در کسب وکارها و صنعت بازاریابی هیچ گاه بیشتر و چشمگیرتر از امروز نبوده است. کسب و کارهای کوچک و بزرگ، بطور یکسان می توانند سیستم های اطلاعات جغرافیایی را به عنوان یک ابزار تحلیل ضروری و اجتناب ناپذیر به کار گیرند. از جمله ی این کاربردها در تحلیل مناطق بازاری، بازاریابی مستقیم، سیاست تبلیغات، واردات موازی و کنترل سیاست های قیمت گذاری، مدیریت مناطق فروش، بازاریابی مکانی و رفتار مکانی مصرف کننده، نمایش و به تصویر کشیدن مشتریان، مسیریابی فروش، استراتژی های مکان خرده فروشی و خدمات و نیز تدوین استراتژی های تجاری می باشد.

هسته اصلی ژئومارکتینگ، سیستم اطلاعات جغرافیایی است که می تواند مفهوم بازاریابی را تقویت کند و یا بطور کلی تغییر دهد. این سیستم کمک می کند که داده ها در سیستم بازاریابی با اضافه شدن مولفه مکان بصورت منظم و یکپارچه با سایر اطلاعات جغرافیایی ارتباط برقرار نماید و از قابلیت های وسیع، متنوع و قدرتمند جی آی اس در فرآیند برنامه ریزی و پیاده سازی بازاریابی استفاده نمود.

 


[ چهارشنبه 98/10/11 ] [ 4:36 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]

کتاب “مجموعه مقالات و ترجمه‌ها در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند”

عکس

معرفی کتاب

مجموعه حاضر اولین بخش از مقالات و ترجمه‌های چاپ شده‌ی اینجانب در حیطه مدیریت، بازاریابی و برند می‌باشد. در این سالیان همیشه در نظر داشتم تا فعالیت‌های علمی-پژوهشی خود را در کتابچه‌ای متمرکز و منسجم نمایم. اکنون جلد اول مقالات و ترجمه‌های چاپ شده در اینجا گردآوری و برای علاقمندان حیطه‌ی مدیریت، بازاریابی و برند عرضه شده است. امید است این مجموعه برای دانشجویانی که علاقمندند تا در حیطه‌ی کارهای پژوهشی وارد شوند راهگشا و مفید باشد.

 


[ چهارشنبه 98/10/11 ] [ 4:35 عصر ] [ مدیر وبلاگ ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By themzha :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 0
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 13062